محل تبلیغات شما
حضرت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منافقین را نمی‌شناختند؟ بله، به‌خوبی می‌شناختند، ولی برای این‌که حرکت عالم به طرف خدای متعال سریع‌تر شود، منافقین را تحمل کردند.

چرا پیامبر و اهل بیت منافقین را تحمل می‌کردند؟

 صفحه آیت الله میرباقری در شبکه های اجتماعی مطلبی مهمی از بیانات ایشان پیرامون فتنه و منافقین منتشر کرده است که متن کامل آن را در ادامه خواهید خواند:

موضع‌گیری انسان‌ها نسبت به ولایت‌الله موجب می‌شود که سه دسته شوند: عده‌ای می‌پذیرند، عده‌ای کفر می‌ورزند و عده‌ای هم نفاق به خرج می‌دهند. نفاق یعنی ظاهر دین را می‌پذیرند و باطن آن را انکار می‌کنند.»

منافقین یعنی آنهایی که ظاهر اسلام را دارند و باطنش را ندارند و از ولایت برخوردار نیستند.

یَوْمَ یَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِینَ آمَنُوا انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِیلَ ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا». منافقین و منافقات [در روز قیامت] به مؤمنین _ یعنی به کسانی که دارای ولایت هستند و به امام رسیده‌اند و راه خدا را با امام می‌روند و در پرتو این چراغ روشن حرکت می‌کنند_ می‌گویند، یک مهلتی بدهید تا ما یک شعله از چراغ شما بگیریم. .

اگر کسی در دنیا به امام(ع) نرسد، در عالم برزخ هم به امام(ع) راهی ندارد؛ لذا کسانی که در دنیا با امام(ع) نبودند به مؤمنین می‌گویند: انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ» اما به آنها گفته می‌شود: ارْجِعُوا وَرَاءكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا».

اگر کسی طریق عبودیت خدا را طی کند و در ظاهر، عبودیت را ملتزم باشد، اما در باطن نباشد، این مرتبه‌ای از نفاق است. در روایات، نفاق یک مفهوم عام دارد، فرمود اگر در نماز، خضوعت بیشتر از خشوعت باشد این نفاق است. خضوع، ظاهر خشوع است. یعنی نفاق امری است که از این‌جا شروع می شود که انسان متظاهر است و باطنش به اندازه ظاهرش نیست. البته اینها نفاق‌هایی است که قابل عفو است.

اما یک نفاقی هست که انسان ظاهر دین را قبول دارد ولی باطن دین را قبول ندارد. ظاهر دین همین اعتقادات و مناسک و فقه است، ولی باطن دین جریان ولایت است. اگر کسی آن را قبول نداشت منافق است.

در قرآن کریم آمده است: وَ أَسْبَغَ عَلَیْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَ بَاطِنَةً». روایتی ذیل این آیه نقل شده است که فرمودند نعمت ظاهری همین دین و نبوت و توحیدی است که خیلی‌ها دارند، ولی نعمت باطنی، ولایت ماست. کسی که ظاهر را قبول دارد باطن را قبول ندارد منافق است و اصل نفاق هم همین است. این نفاق، گاهی خودآگاه و گاهی ناخودآگاه است.»

فتنه‌های بسیار سنگینی می‌خواهد تا صفوف جدا شوند. کوره جنگ صفین را باید حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) داغ کند و کار به بر سر نیزه رفتن قرآن برسد تا صف خوارج جدا شود و باطن‌ها آشکار گردد؛ أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَكُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لاَ یُفْتَنُونَ»(عنكبوت/۲)

در امتحان‌های سنگین است که وقتی کوره داغ می‌شود، ناخالصی‌ها از طلا جدا می‌شود و جبهه نبی اکرم (صلی الله علیه وآله) خالص می‌شود و جهنمی‌ها جهنمی می‌شوند فَیَرْكُمَهُ جَمِیعاً فَیَجْعَلَهُ فِی جَهَنَّمَ»(أنفال/۳۷).

حضرت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منافقین را نمی‌شناختند؟ بله، به‌خوبی می‌شناختند، ولی برای این‌که حرکت عالم به طرف خدای متعال سریع‌تر شود، منافقین را تحمل کردند و میدان‌هایی را [هم] طراحی کردند که در این میدان‌ها صفوف از هم جدا می‌شود، مانند جنگ صفین و روز عاشورا.»

واکنش توییتری‌ها به شادی پس‌ از گل مهدی ترابی +تصاویر

اربعین؛ خیمه جهانی اباعبدالله(ع)

در مسیر تمدن نوین اسلامی

منافقین ,نفاق ,دین ,می‌شود ,جدا ,هم ,است که ,را قبول ,منافقین را ,می‌شود و ,دین را ,خدای متعال سریع‌تر ,بله، به‌خوبی می‌شناختند،

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود(آچار) برای بهترینم معرفی بهترین سایت های ایرانی میز پلاستیکی همراه سیار تحریر کودک بزرگسالان سالمندان لب تاپ مسافرتی 2020 esoliftroub پایگاه مقالات دامپروری و دامپزشكی سبز آبی بلاتکلیف moiverpoiha jenksuppwoodback وبلاگ نرم افزار برنامه حسابداری آسمان